7 de desembre del 2011

Cap a una escola inclusiva

Els últims projectes per entregar parlen sobre l'educació inclusiva, la meva reflexió es basa en que tot i existir el dret a una educació inclusiva, la realitat es un altra: incompliment, retallades als suports que ho permeten...
Podem pensar que “ tota crisi és una oportunitat” i anar cap a la reflexió-acció de la que parlava el pedagog John Elliot i reinventar, un cop més l’ escola. Una escola que aculli a tots els infants i que els ofereixi una educació de qualitat. Com diu Jordi Collet, a l’ article Educació eficaç o educació intel·ligent? ( Guix356, 2009), “Una educació intel·ligent (un autèntic canvi cultural) té condició de possibilitat i per base el treball educatiu en xarxa en el desplegament progressiu de les lògiques i les dinàmiques a l’ aula, del claustre, de l’escola, de les relacions amb els serveis educatius, amb les famílies, amb el lleure, amb l’ esport, amb el govern local...”
La xarxa és el reconeixement de la complexitat social i de la complexitat a l’hora d’educar a l’aula. Podem entendre que l’escola, com tota realitat social, sempre està en construcció i que per tant, podrà respondre a unes altres lògiques i finalitats i fer-ho amb exit, a través del treball en xarxa i d’una estructura cooperativa a l’escola, on els alumnes s’ ensenyin entre ells, participin en les decisions, es fonamenti l’ajuda mútua i l’avaluació sigui d’ equip.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada