13 de desembre del 2011

Mestres novells

La primera conferència de la Setmana d'Activitats Extraordinària va ser la dels mestres novells. Tres mestres que feia molt poc que exercien ens van explicar com havien estat les seves primeres experiències com a mestres davant de l'aula real.
La primera noia que va parlar va ser  la Laura, que abans havia estudiat sociologia i més tard havia deixat la feina i fet grans esforços per tal d'acomplir el seu desig vocacional, ser mestre. La Laura va parlar de la diferència entre ser i fer de mestre i va posar l'accent en la idea de que ens formem contínuament i no hem de deixar d'aprendre mai. Va proposar que aprofitéssim les pràctiques al màxim per tal de veure escoles de diferents característiques i a través d'això crear-se un estil i un encaix entre teoria i pràctica propis. Aconsellava que no ens deixéssim vèncer amb el primer impacte de la realitat i aconseguíssim aquest diàleg entre teoria i pràctica recuperant les coses que havíem après a la facultat.
La Laura va parlar de les realitats complexes amb que s'havia trobat: immigració, famílies castellanoparlants, absentisme, claustres inestables, nouvinguts molt acabats d'arribar, nens i nenes d'educació especial... i com aquestes l'havien fet reaccionar convertint-se en un repte que l'estimulava a trobar solucions. Va proposar que ens construíssim la nostra pròpia manera de fer, creant estratègies segons el que ens anem trobant. Sobretot va aconsellar provar; canviar d'estratègies i va llegir una frase molt interessant: “ Si t'equivoques, corregeix; si l' encertes, millora”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada